Konditionstræning i hold på specialkonstruerede cykler.

Spinning er hård træning til god musik, hvor du får sved på panden, men samtidig er det en af de træningsformer, der er mest skånsom for både knæ, ankler og ryg.  Du styrer selv, hvor hårdt det skal være, fordi du selv regulerer belastningen på cyklen, men instruktøren instruerer dig i, om du skal stå eller sidde, samt hvor du skal ligge i forhold til din puls og intensitetsskala. Dette medfører at du bliver presset og får optimalt udbytte af træningen.

Spinning er primært kredsløbstræning; træning der øger og forbedrer transporten af ilt og næringsstoffer rundt i kroppen, samt styrker hjerte- og lungefunktionen og dertilhørende kredsløb. Du opnår effektiv konditionstræning som øger forbrændingen, uden at det stiller krav til koordinationsevne, hvilket medfører at spinning er en inspirerende og sjov træningsform, som blandt andet forbedrer din udholdenhed.

Til spinning anvendes cykelsko, som du kan leje i centret eller købe i alle sportsforretninger.

UGMC har de nyeste cykler og det er derfor blandt andet muligt at måle hvor mange watt du træder, hvor langt du har kørt og hvor mange kalorier du har forbrændt.

UGMC’s instruktører er uddannet instruktører gennem DGI og er klar til at motivere dig gennem hele timen, så du får mest muligt ud af din træning.

Husk rigelige mængder vand samt et håndklæde.

Se UGMC’s holdoversigt over samtlige indoor cycle hold under menuen Info.

Vi ses på cyklen ??