Vi træner altid ude – uanset vejret – det er sundt for både krop og sjæl.

Vi træner varieret så vi opnår størst mulig udfordring og stimulering af organismen. Vi ønsker den bedste og mest effektive træning, samtidigt skal det være sjovt. I forbindelse med opvarmningen kan vi have kamplege og kredsløbsøvelser som ex. løb og sjipning, så vi får pulsen op og kredsløbet i gang. Andre gange bevæger vi os som forskellige slags dyr for at styrke mobiliteten.

CrossGym® i UGMC er bygget op som konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres ved relativ høj intensitet.

CrossGym® i UGMC kombinerer styrketræning og konditionsøvelser med fokus på høj puls samt koordination og balance med et vist styrkemoment (coretræning).

Kredsløb og muskulatur bliver udfordret, vi har høj musik, sveden løber og humøret er højt for alle deltagere.

En træning vil typisk bestå af opvarmning, hvorefter instruktøren gennemgår dagens træning. De enkelte øvelser bliver forklaret samt, hvordan de kan tilpasses til den enkelte. Dagens træning kan altid tilpasses den enkeltes niveau.

Til træningen i UGMC CrossGym® anvender vi dels egen kropsvægt og rekvisitter som f.eks. kettlebells, vægtstænger, elastikker, ringe, armhævningsstativer, medicinbolde, sandsække, traktordæk og mukkerter.